5x voeding voor een energieboost

We zitten al weer ruim drie weken in het nieuwe jaar en ik moet zeggen dat ik nog even op gang moest komen. Door onze vakantie naar de Filipijnen en de feestdagen, is het gezonde eten en sporten er een beetje bij ingeschoten. Een energieboost was dus erg welkom.

Sinds deze week heb ik dit weer opgepakt, en ik moet zeggen dat ik me weer een stuk beter voel! Check deze 5 voedingstips voor meer energie!

Havermout & boekweit

Perfecte voor een energieke start van de dag. Van havermout of boekweit zit je namelijk lang vol door de grote hoeveelheid vezels en complexe koolhydraten. Ook zit het boordevol vitaminen, eiwitten en mineralen. En je hoeft er niet altijd een papje van te maken, je kunt er ook pannenkoekjes of bijvoorbeeld deze rolletjes van maken! Ook is het een perfecte toevoeging aan een (groene) smoothie.

Kaneel

Deze specerij houdt de bloedsuikerspiegel, en daarmee ook je energiepeil stabieler. Daarnaast is kaneel ook bevordelijk voor je spijsvertering en is het een goede vervanger voor suiker en andere zoetstoffen. Een snufje kaneel is soms namelijk al voldoende om bijvoorbeeld havermout of een smoothie op smaak te brengen. Het beperken van je suikerinname is ook weer bevordelijk voor je energiepeil!

Appels

Een appel is de ideale snack voor het opkrikken van je energiepeil. Is het nog even geen lunchtijd? Met een appeltje hou je het zeker weer paar uurtjes uit. Neem bij voorkeur een biologisch appeltje en laat de schil zitten. Doe wat kaneel op de appelpartjes en je slaat twee vliegen in één klap.

Spinazie

Spinazie zit vol met ijzer, dit maakt deze groente een echte energiebom. Voeg het toe aan een smoothie, gebruik het in plaats van sla in een salade of doe het in een spring roll. Gebruik wel altijd de verse in plaats van de ingevroren variant! Probeer bijvoorbeeld dit röstitorentje met o.a. spinazie eens.

Hummus

In dit eerlijk smeerseltje van kikkererwten zitten veel vezels, eiwitten en mineralen (o.a. ijzer en zink voor een goede stofwisseling). Allemaal goed voor een stabiel energiepeil. Het liefst maak je de hummus zelf, dit is helemaal niet zo moeilijk als je een goede keukenmachine of staafmixer hebt. Gebruik als groentedip voor een lekker en gezond tussendoortje. Bij de lunch kun je er bv. een wrap of cracker mee besmeren.

Welke voeding gebruik jij voor meer energie? Laat een reactie achter!

Lees ook!

Laat een reactie achter!

Je mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Wis