, , ,

Eiwit omelet met hüttenkäse en spinazie

Zo, de laatste dag vegapril is alweer aangebroken. Toch wel snel gegaan! Ik begin deze dag met een heerlijke eiwit omelet.

Deze eiwit omelet maak je snel klaar, ideaal voor een doordeweekse dag dus! Én ook een aanrader wanneer je veel sport omdat dit recept veel eiwitten bevat!

Door alleen eiwitten te gebruiken is het ook een mager ontbijt. Tegenwoordig zijn eiwitten gewoon in een flesje te koop, handig als je bv. niks doet met het eigeel!

Ook hüttenkäse is een mager product. De kaas is erg veelzijdig door de neutrale, lichte smaak. Ik gebruik het zowel in zoete als hartige recepten!

Ik ben benieuwd wat je van deze eiwit omelet vindt! Je kunt het ook als lunch eten trouwens!

Bekijk meer hartige ontbijtrecepten!

TIP:

“Deze eiwit omelet kan ook prima als lunch, voeg dan bijvoorbeeld nog wat rucola en zongedroogde tomaatjes toe!”

HOE MAAK JE HET?


Eiwit omelet met hüttenkäse en spinazie


Bereidingstijd: 10 minuten

Ingrediënten (voor 1 eiwit omelet)

  • 1 grote hand spinazie
  • 3 eiwitten, bv. van Two Chicks
  • 1 eetlepel water
  • 3 eetlepel hüttenkäse
  • Beetje parmezaan
  • Zout en peper
  • Olijfolie om in te bakken
  • Verse kruiden (optioneel)

Serveer met een lekker sneetje zuurdesembrood!

Bereiding

  1. Bak in een koekenpan de spinazie met wat zout en peper, tot het geslonken is.
  2. Klop ondertussen de eiwitten los met 1 eetlepel water en wat zout en peper.
  3. Verdeel de spinazie over de bodem van de koekenpan en giet de eiwitten eroverheen.
  4. Bak tot de eiwitten gaar zijn en leg de eiwit omelet op een bord.
  5. Doe de hüttenkäse in het midden en rasp wat parmezaanse kaas erover. Eventueel kun je nog wat verse kruiden toevoegen, zoals bieslook, basilicum of peterselie.

Enjoy!

Lees ook!

Laat een reactie achter!

Je mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Wis