, , ,

EASY SALAD #8: kleurrijke Mexicaanse quinoasalade

Het is weer tijd voor een makkelijk salade recept. Soms heb je gewoon weinig tijd, maar wil je toch snel iets gezonds in elkaar flansen. 

Het is weer even geleden dat ik een EASY SALAD recept plaatste. Nu de zomer bijna van start gaat is dat ook de start van het saladeseizoen. Met warme dagen heb je daar gewoon simpelweg meer trek in!

Dit keer een kleurrijke Mexicaanse salade, met heel veel groentjes en tofu. Daardoor lekker licht en prima als maaltijdsalade tijdens de lunch (of avondeten)!

Met een halve avocado en wat nacho’s maak je er een waar Mexican Food Fest van! En ook nog eens super gezond! Daar word je toch vrolijk van!?

VARIATIETIP:

“Quinoa kan vervangen worden door zilvervliesrijst, bulgur of ander volkorengraan.”

Meer makkelijke salades? Bekijk alle EASY SALAD recepten dan snel!

HOE MAAK JE HET?


Bereidingstijd: 15 minuten

Ingrediënten (voor 5 á 6 porties)

  • 100 gram gekookte quinoa, rijst of ander graan
  • 1 pot kidney bonen, afgespoeld met koud water (+/- 350 gram)
  • 1 blikje/potje mais (+/- 150 gram)
  • 1 (punt)paprika naar keus, in blokjes
  • 8 roma tomaatjes, in vieren
  • 75 gram tofublokjes of andere vleesvervanger
  • Bosje koriander (optioneel), grof gehakt
  • Bosje bieslook, grof gehakt
  • Olijfolie
  • Zout en peper
  • Beetje citroensap

Serveer met een halve avocado, sriracha (hotsauce) en wat nacho’s eventueel.

Bereiding

  1. Meng alle ingrediënten in een grote schaal door elkaar.
  2. Breng op smaak met olijfolie, citroensap, de verse kruiden en wat zout en peper. Koriander kun je eventueel weglaten of vervangen met platte peterselie.
  3. Lekker met een halve avocado, sriracha (hotsauce) en wat nacho’s!

Smullen!

 

 

Lees ook!

Laat een reactie achter!

Je mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Wis